Självkritik till moderspartiet! Vad Sysslar ni med?!

Vad är det jag har hört?!
Har socialdemokraterna gått med på en "borgar fred"?!

Det är enligt mig helt vansinnigt.
Klart att vi ska kritisera dem under ordförandeskapet i Eu. Vi som är den största motstånds rörelse mot regeringen ska helt klart låta, vi ska verkligen inte hålla tyst!

Vad sysslar ni med?
Vad sysslar ni med!
En opposition utan kritik mot regeringen är ingen bra opposition. Det är ju nu vi ska kritisera dem. Nu när de har den roll de har. Nu när de är ordförande i Eu. När hela Eu kan få höra vad de sysslar med och vad som vi inte tycker är bra!

Vart har du kämpar andan Mona? Vi, Socialdemokraterna som är den största kamprörelsen i Sverige, har helt kastat handduken och slutat slåss?
Varför?
Det är som jag skrivit innan helt vansinnigt.
Varför slutar Sveriges största kamprörelse att kämpa för? När fienden ber om det? Det är ju som om vi skulle överge ett stycke land till en fiendestat bara för att de ber om det. De har det så svårt nu och behöver den där stycke land för att överleva.
Vi hjälper fienden Mona! Inser du inte det? När vi sitter och är tysta så växer de sig bara starkare! De ska inte få chansen att växa sig starkare.

Vi måste ta debatt med dem! Och jag lovar dig Mona att SSU Motala Aldrig kommer att vara tysta! Vi kommer kritisera dem, vi kommer att debattera med dem. Aldrig kommer vi följa någon borgar fred! Vi, SSU, ungdomarnas största motstånds och kamprörelse kommer aldrig att vara tysta! Även om du ber oss att vara det, så kommer vi alltid att skrika! För vi hatar regering Reinfeldt! Det är det värsta som hänt Sverige sen 90talet.

Skärper inte ni er Socialdemokratiska styrelsen så har jag bara en sak att säga.
Snart går vi utan er!

//Nu en förbannad Martin.

Kommentarer
Postat av: Karl Nordström

Hatar är faktiskt ett väldigt starkt ord, martin. (A)

Nu tycker jag att det här börjar bli väldigt fientligt gentemot högern. Dessutom så har vi hade en röd regering genom hela 90-talet. Du måste förstå att nu ville det svenska folket ha ändringar, och ändringar fick vi.



Men jag tycker att du borde börja tänka om ifall du ser högern som fienden. I slutändan så vill partierna bara det bästa för Sverige, fast på sitt egna speciella sätt. Det kallas för variation. Och en demokrati bygger på varitationer, och olika partier som folk kan rösta på. Man röstar på det parti som bäst passar in på dina värderingar och vad du tror på. Det är det som är det vackra med demokratin. Och valet 2006 var det alliansen som vann och det är bara för dig att acceptera detta.



Sedan kan man kritisera vad de har åstakommit hittills. En del av befolkningen är nöjda och andra inte. Alla kan inte tänka likadant. Jag är glad att du brinner för vad du tror på, men jag vill inte att du förlorar demokratin på köpet.

2009-06-07 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0